Útleírások

Horvátország - Tavaszi hosszú hétvége Dubrovnikban
Indonézia - Jáva és Bali, Hong Kongi kitérővel
Kuba - 1400 km négykeréken
1.nap: Havanna
2.nap: Havanna
3.nap: Havanna-Vinales
4.nap: Vinales
5.nap: Soroa, Santa Clara
6.nap: Topes de Collantes, Trinidad
7.nap: Cienfuegos, Trinidad
8.nap: Camagüey
9.nap: Camagüey - Guardalavaca
10.-13.nap: Guardalavaca
14.nap: Vissza Havannába
15.nap: Búcsú
Kuba - összefoglaló

Extrák

Vendégkönyv
 Képtár

10.-13. nap: Guardalavaca (február 5.-8. - hétfő-csütörtök)

A hétfő meleg, szeles, de még borús, egyszer előjött a nap. Olvasás, döglés, ismerkedés a szállóval. A kirándulások szemérmetlenül drága birkálások (50-120 usd/fő) kanadai, de leginkább tájékozatlan vendégekre szabva. Már 2 fő is inkább autóbérlés. Mi azonban a Humboldt nemzeti parkba szeretnénk eljutni lamantinokat (vízitehén) nézni a mangrove mocsárban, de az oda-vissza közel 600 km-ről már tudjuk, nem reális csak ott alvással. Az előző 10 napunkhoz képest itt más nem vár ránk, így lassan feladom, hogy valami történni fog. Nem vagyok egy napozós, láblógatós típus, így kifejezetten nem találom a helyem. Pedig a trópusi parknak beillő kert és a tengerpart lenyűgöző, nagy műgonddal karbantartott.

A kedd ragyogó napsütéssel indul, délutánra ismét beborul. Csütörtökig aztán végig verőfény, de a part végig elég szeles. Állítólag ez tipikus kubai időjárás. Ez felveti a kérdést, hogy mikor kell idejönni? Május-október esős, szeptember-november hurrikán veszélyes. Február-márciusban a legkevesebb az eső, de nekünk 2-3 nap így is becsúszott. Ez átlagos és gyakorlatilag mindig esélyt jelent az esőre…. Nem árt tudni.

Mit lehet itt csinálni? Az all.incl. ellátás része a kajak, vitorlás, vízibicikli. A szálló előtt légző pipával is élvezhető zátony húzódik. Jó tudni, hogy a strand középvonalában kb. 100 m-re végig egy alacsony pad húzódik, amin Zolival mi zátonyra is futottunk. 10 centis víz, de ronda 15 cm-es tengeri sünök. Nem volt vicces kikászálódni róla épségben. A szálló partjának két szélén ússzunk be, a jobb oldali - a diving centernél – sokkal látványosabb. Uszonyt itt ingyen kaphatunk, ami nem árt az erőteljesebb úszás lehetősége miatt. Kifejezetten erős volt ugyanis hullámzás a szél miatt. A korall zátony itt nem egy Vörös tenger, de hatalmas agancs korall erdők, agykorallok és szép halak várnak minket. Sajnos az erős hullámzás a halakat is a korallok közé bújásra késztette.

Azért szép lassan felvesszük a ritmust, olvasgatunk, sétálgatunk … talán még maradnánk is néhány napot J

Szállóvendégek: a többség nem éppen felső- közép, sörivó kanadai, 2 német, 1 orosz, és 4 másik magyar. Sok kanadai magyarral találkoztunk, nagyon kedvesek voltak. A kanadai nem magyarok közül is mindenki tudja, hogy Buda és Pest két város volt és „amazing”, hogy mi onnan vagyunk eredetiben J

Mivel a cukros koktélokból azért elegünk van már, örömmel fedezzük fel, hogy kiváló argentin és chilei borok vannak a borlapon. Így hát borozunk is minden étkezésnél. Nem vagyunk sokan, akik az all inclusive ellátás mellett fizetni is hajlandóak vagyunk valamiért, így ismernek is a pincérek. J Az El Patio külön étterem és bárban törzsvendégek lettünk. Híre ment, hogy 2 üveg bort is megittunk (mivel nem olcsó 15-25 cuc között van egy üveg). A vízilónak becézett főnökkel hamar összehaverkodtunk, a végén már magyar bormarketinget is folytattunk. No persze jó kuncsaftok vagyunk. 3-5 cuc borravaló itt jelentős, mert 15 cuc a havi fizetés. (Igaz ez csalóka, mert 1 liter benzin 0,8cuc. Ezt nekik is ki kell fizetni.) A záró vacsoránk is itt lesz, állati jó paela-t és bárány sültet kaptunk. KVV!