Útleírások

Horvátország - Tavaszi hosszú hétvége Dubrovnikban
Indonézia - Jáva és Bali, Hong Kongi kitérővel
Kuba - 1400 km négykeréken
1.nap: Havanna
2.nap: Havanna
3.nap: Havanna-Vinales
4.nap: Vinales
5.nap: Soroa, Santa Clara
6.nap: Topes de Collantes, Trinidad
7.nap: Cienfuegos, Trinidad
8.nap: Camagüey
9.nap: Camagüey - Guardalavaca
10.-13.nap: Guardalavaca
14.nap: Vissza Havannába
15.nap: Búcsú
Kuba - összefoglaló

Extrák

Vendégkönyv
 Képtár

4. nap: Vinales (jan. 31. - kedd)

Igen gyenge reggeli, de csodálatos reggeli ködben úszó völgy. Mit ad I sten, fiatal magyar párral találkozunk (Anett és Péter), együtt reggelizünk. Közben kiderül, hogy estére mindenkinek összeállt a tegnapi szivaros merénylet J Szinte biztosak vagyunk benne, hogy előre meg volt szervezve a lerobbant autó és mikor megállatunk pisilni, akkor szólt telefonon Pedro barátunk a haverjának, hogy keveredjen az út mellé mint a telep vezetője. Több mint gyanús ugyanis, hogy bár szervizbe indultunk 15 km-re, de az később fel sem merült, sőt közel 80 km-ert autóztunk együtt. Ezzel együtt is jó poén volt, és lehet hogy ha ők nincsenek, nem megyünk be egy ültetvényre sem.

Délelőtt kirándulást teszünk a falu északi végén, az út bal oldalán található évszázados kertbe (El Jardin de Caridad), amit csekély adományért (2 cuc) az idős nővérek örömmel megmutatnak. Otthoni cserepes növényeink itt méteres kiszerelésben élnek, az orchideák, broméliák szinte gyomok. A séta végén gyümölcstálat is kapunk (ananász, narancs, friss kókusz, guava). Az egyik segítő hölgy privát vacsit ajánl, s tekintettel a szállodai minőségre - inkább egy újabb zugfőzde J - elfogadjuk, sőt Péteréknek is foglalunk.

Félnapos kirándulást teszünk a völgyben. Találkozunk Anettel és Péterrel, akik kalandosan bérelt 20 éves biciklin szenvednek a hegyoldalban J Megszervezzük velük az esti vacsorát. Útközben a „Cueva de San Miguel” barlangban berendezett koktélbárban kötünk ki, amelyet állítólag szökött rabszolgák használtak és vájtak tovább. A 150m-es járaton keresztül egy elzárt völgybe érünk, ahol szabadtéri éttermet rendeztek be „autentikus” hangulatban. Feledhető törzsi zene, de isteni faszénen sült csirke, móros rizzsel, salátával 35 cuc-ért 4 főre.

Tovább utazva felfedezzük az első helyi gyümölcsös bódét az út mentén. Sikerült egy fél méteres padka melletti lyukba esnünk, de az autó egész jól bírta, megúsztuk. Az izgalmat frissen lékelt király kókusszal, 5cm-es „banán-koncentrátumokkal”, és friss ananásszal csillapítjuk 6 cuc-ért. (KVV!) Este fotós sétára indulunk a barátságos és kedves hangulatú faluban.

Este 8-ra - Anettel és Péterrel kiegészítve - 6-an préselődünk be az autóba és megyünk a vacsora találkahelyre. Mivel olvastam, hogy mindig kivilágított helyen parkoljunk, így sikerült a helyi rendőrörs előtt megállnom. A rendőrök egyből elzavartak, s mivel észleltük, hogy nem annyira vagyunk szabályosak, gyorsan eltűntünk, mielőtt a közegnek is leesik: 6-an vagyunk. Vacsorakísérőnk mindezt rémülten nézte a bezárt templom elől. Végül észrevétlenül elhaladt mellettünk és szólt, hogy a rendőrök miatt feltűnés nélkül kövesük. Viccnek tűnik, pedig halálosan komoly volt. 3 házon és kerten mentünk át a helyi lakók között, amit nem mindenhol mertünk volna, de itt biztonságban éreztük magunkat. Egy pasztel rózsaszín-világoskékre festett, ablaktalan, de tiszta, és koloniál bútorokkal berendezetett istállóba (fészerbe?) értünk, ahol meg volt terítve a fekete lobster vágós vacsihoz. A szomszédok miatt csendes beszélgetést kértek tőlünk, de a lebukást elkerülendő inkább a környék összes TV-je bömbölt, csak ne lehessen hallani az idegen beszédet. A menü több mint tökéletes volt: a "szokásos" languszta, garnéla, sült hal, saláták, sült csirke, mojito. Maradt is bőven. (80cuc 6 főre). Itt a magyar kommunizmus fekete disznóvágós időszakának emlékére a hasonló vacsorákat „Dezsőnek meg kell halnia” jelmondattal idéztük, csak itt Dezső a lobster J

Vinalesről az összbenyomásunk kiváló. El tudjuk képzelni nyaralási céllal, akár  gyerekekkel is. Kirándulni, sportolni, pihenni, saját medencével fürödni, ideális hely. D e szerveznek a közeli tengerparthoz is fürdő és légzőpipás búvár túrákat is. A közeli Playa Maria La Gorda természetvédelmi terület, eldugott, csöndes paradicsomi partokkal, távol a tömeg turizmustól, kiváló zátonyokkal és merülő helyekkel.