Útleírások

Extrák

Vendégkönyv
 Képtár

4. nap: Nápoly, hazautazás

Utolsó nap reggelén már esős nap fogadott bennünket. Elsősorban ez lehet az oka, hogy nem lettem túl lelkes Nápolytól, illetve több nap kellene külön a városra, mert azért látnivaló akad bőven.

Először felmentünk busszal Nápoly „rózsadombjára”, ahonnan gyönyörű kilátás lehet, már amikor nem köd és pára fogadja az embert L

Majd egy félnapos séta következett a város történelmi központjában.  Mivel okosan a buszban felejtettem az útikönyvet, így Erzsi útbaigazítását követően inkább érzésre csatangoltunk a Spaccanpoli-ban (középkori utcák szövevénye), a zsúfolt és jellegzetesen helyinek mondott spanyol negyedben - ami a mindenki által Via Toledónak nevezett, de utcanév tábla szerit Via Roma határol. Érintettük a kikötőt, a Jézus teret, a Castello Nuovo impozáns 13. századi tengerparti Anjou várát. Sajnos a régészeti múzeumra nem maradt időnk, pedig Pompei-i leletei zseniálisak lehetnek.

A város egyébként sokaknak csalódást szokott okozni.  Kicsit koszos, tele falfirkával, de nem rosszabb, mint Budapest. Magas a munkanélküliség és a bűnözés. A Camorra nevű bűnszövetkezet olyan ősi itt, mint a maffia Szicíliában. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy ne lóbáljuk értékeinket, fényképezőnket az utcákon, ügyeljünk a zsebesekre, kerüljük este a sikátorokat és hogy a zárjuk be az autók ajtaját és ne tartsunk semmit az üléseken menetközben. (Ezt egy bérautós utastársunk nem tartotta be, így első nap kirántották az autóból pénztárcájukat és irataikat. Érdekes, sőt gyanús, hogy néhány órával később a rendőrségen a készpénz kivételével még a bankkártyát is visszakapták. Mintha alku lenne a rendőrséggel, mit lehet elvenni a felelőtlen turistától. J)

Érdekes volt, hogy miközben ittunk zseniálisan jó kávét és ettünk nagyon jó fagyit, de amikor az eső elől menekülni akartunk egy ebédre, a történelmi belvárosban mindenhol kávéházakra és talponálló pizzériákra akadtunk. Sehol egy étterem. Bőrig ázva találtunk végül egy lepukkant pince éttermet, ahol pizzán kívül szinte mindent kipróbáltunk az étlapról. Sikerült életem leggyengébb polipsalátáját és grill rák-hal tálát kikérnem, ami 60 euróért vérlázító volt … de végül is Nápoly a pizza hazája, én voltam a hülye, hogy mást akartam enni J

Húsvétkor egyébként rengeteg kis városi keresztény közösség szervezi meg a maga körmenetét, ami izgalmas színfoltja a városnak. Mi is belekeveredtünk egy ilyenbe.

Összefoglalva

Nápolyra legalább 2-3 napot kellene szánni, hogy egy kellemes szállodából indulva és kényelmesen végig sétálva – lehetőleg napsütésben - ismerhessük meg a város valódi arcát.

Este 11 óra körül érkeztünk meg Budapestre azzal az elhatározással, hogy Nápolyba és a Sorrentói-félszigetre még visszamegyünk!

Köszönjük Erzsi, Gabi, Petra!

Ha kérdésed lenne örömmel segítek mailben az info@miri.hu címen, vagy oszd meg véleményed Vendégkönyvemben.