Útleírások

Történelmi áttekintés
Baliról általában
1-2.nap: Megérkezés Hong Kongba
3. nap: Hong Kong
4. nap: Megérkezés Balira
5. nap: Java - Yogyakarta
6. nap: Java - Prambanan és utazás Bromóba
7. nap: Java - Bromo vulkántúra
8-14.nap: Bali

Vendégkönyv
 Képtár

Febr. 5., péntek: Megérkezés Balira

Állapotunkhoz képest ismét egy eszelős kelés, helyi idő szerint 7-kor már taxival tartunk a reptérre. Hiába volt meg a retúr Airport Express jegyünk, a recepción nem tudtak taxit hívni az 1000 forintos távra az állomásig. 5 bőrönddel nem életszerű az utcán taxit fogni, így maradt a transzfer. (300 hkg). Hong Kong reggel 7-kor még alszik, így jól haladtunk. 1 óra múlva már a bőröndömet kerestük a Cathay Pacific irodájában, szerencsére sikerrel!

Gépünk 10-kor indult, 4 óra 30 perces repülés után szálltunk le Denpasarban.

Szállásunk a Melia Bali Hotel Nusa Duán található. Város a városban, turistáknak épített óriási trópusi park, ahol több tucat jó minőségű, de nemzetközi szinten igen versenylépes árú szálloda fogadja a vendégeket. A bepakolást kísérő trópusi zápor hamar eláll, de emlékeztet, hogy esősévszakban járunk. Hőmérséklet 30 fok, de a 90% feletti páratartalomban 35 is lehetne. Fejbe vág, de jól esik.

Fáradtak vagyunk, vacsorát a turistáknak szánt Sogo bevásároló központ (Bali Collection) mögötti étterem és üzlet soron keresünk. Az első szimpatikus étteremben (Moi-Moi) 15% kedvezményt is ajánlanak, kipróbáljuk. A látványkonyha nem hagy kétséget, hogy figyelnek a tisztaságra, nemzetközi profizmus árad a helyből. Levest, előételt, tengeri fogásokat, helyi sült kacsát választunk, amelyet iható és megfizethető helyi rozéval kísérünk. Az ár a Nusa Duan kívüli helyi kifőzdei árak többszöröse, de még így is az ehetetlenül sok fogás, borral együtt nem éri el a 3000Ft/főt. (A későbbiekben már ésszerűbben rendelünk, 2000Ft/fő átlagból fejedelmien kijövünk.)